
دوستان عزیزحتما به آرشیو موضوعی سر بزنید و موضوع مورد نظر خودتون رو
انتخاب کنید.



دوستان عزیزحتما به آرشیو موضوعی سر بزنید و موضوع مورد نظر خودتون رو
انتخاب کنید.



خدای من
نه آن قدر پاکم که کمکم کنی و نه آن قدر بدم که رهایم کنی
میان این دو گمم
هم خود را و هم تو را آزار میدهم
هر چه قدر تلاش کردم نتوانستم آنی باشم که تو خواستی
و هرگز دوست ندارم آنی باشم که تو رهایم کنی
آنقدر بی تو تنها هستم که بی تو یعنی “هیچ” یعنی “پوچ”
خدایا هیچ وقت رهـــایم نکن . . .
کاری از استاد محبی پور
شامل درسنامه های جامع آموزشی به همراه بیش از 110 تست و پاسخ کلیدی
شامل موضوعات : مقاطع مخروطی -معادله دایره – وضعیت نسبی نقطه و دایره – وضعیت نسبی خط و دایره – خطوط مماس دایره – زاویه خط با دایره – وضعیت نسبی دو دایره – مماس مشترک دو دایره – وتر مشترک دو دایره مقطع
کاری از استاد محبی پور
شامل مباحث : آشنایی با فضای R3 -اجزای دستگاه دکارتی در فضا -قرینه نقطه نسبت به محور وصفحات مختصات - فاصله دو نقطه در فضا - ویژگی های بردار - ضرب عدد در بردار و تعبیر هندسی آن - جمع و تفاضل بردارها - بردارهای یکه - ویژگی های ضرب داخلی دو بردار و تعبیر هندسی آن - زاویه بردار با محورهای مختصات - کسینوس های هادی - نامساوی کوشی شوارتز -تصویر بردارها - قرینه بردارها
امیدوارم این جزوه بتونه بهتون کمک کنه

کتاب توپولوژی، نخستین درس، یکی از منابع معروف و خوب برای آشنایی با توپولوژی است
فایلی که در ذیل به صورت pdf ارائه می شود؛ ترجمه ای است از کتاب
Topology A First Course
James R. Munkres
Prentice-Hall 1975
ترجمه یحی تابش، ابراهیم صالحی، جواد لآلی، نادر وکیل
که چاپ چهارم آن در سال 1389 توسط مرکز نشر دانشگاهی انتشار یافته است.
گفتنی است چاپ اول این کتاب به سال 1366 برمی گردد.
پرونده اش را زیر بغلش گذاشتند و بیرونش کردند ...
ناظم با رنگ قرمز و چهره ای برافروخته فریاد کشید :
بهت گفته باشم ، تو هیچی نمیشی ، هیچی .
مجتبی نگاهی به همکلاسی هایش انداخت ،
آب دهانش را قورت داد
خواست چیزی بگوید اما ، سرش را پایین انداخت و رفت ...
برگه مجتبی ، دست به دست بین معلم ها می گشت، اشک و خنده دبیران در هم آمیخته بود.
امتحان ریاضی ثلث اول
سئوال : یک مثال برای مجموعه تهی نام ببرید؟
جواب : مجموعه آدم های خوشبخت فامیل ما ... !
سئوال : عضو خنثی در جمع کدام است ؟
جواب : حاج محمود آقا ، شوهر خاله ریحانه ،که بود و نبودش در جمع خانواده هیچ تاثیری ندارد و گره ای از کار هیچ کس باز نمی کند.
سئوال : خاصیت تعدی در رابطه ها چیست ؟
جواب : رابطه ای است که موجب پینه دست پدرم، بیماری لاعلاج مادرم و گرسنگی همیشگی ماست.
سئوال : نامساوی را تعریف کنید؟
جواب : نامساوی یعنی ، یعنی ، رابطه ما با آنها ، از ما بهتران، اصلا نامساوی که تعریف و تمجید ندارد ، الهی که نباشد ...
سئوال : خاصیت بخش پذیری چیست ؟
جواب : همان خاصیت پول داری است آقا ...
که اگر داشته باشی در بخش بیمارستان پذیرش می شوی، و گرنه مثل خاله سارا بعد از جواب کردن بیمارستان تو راه خانه فوت می کنی...
سئوال : کوتاه ترین فاصله بین دو نقطه چه خطی است ؟
جواب : خط فقر ، که تولد لیلا ، خواهرم را ، سریعاً به مرگش متصل کرد .
برگه در این نقطه کمی خیس بود و غیر خوانا ،
که شاید اثر قطره اشک مجتبی بود.
معلم ریاضی ، ادامه نداد برگه را تا کرد ، بوسید و در جیبش گذاشت.
مجتبی دم در حیاط مدرسه رسیده بود ، برگشت با صدای لرزانش فریاد زد ...
آقا اجازه : گفتید هیچی نمیشیم ؟ هیچی ؟
بعد عقب عقب رفت ، در حیاط را بوسید و پشت در گم شد ...
منبع:riyazidan2
معلم انتقاد پذیر
عاقا ما سوم راهنمایی بودیم یه معلم ریاضی داشتیم فک و فامیل های بروس لی بود.
اخر سال اومد تریپ دموکراسیتوکلاس برداره(الان فهمیدید من بلدم دموکراسی یعنی چی!) گفت هرکی انتقاد داره بگه.مارومیگی اومدیم انتقاد کنیم گفتم:عاقا شما زیاد تو کلاس خشونت به خرج میدید.تا دو ثانیه بعد نفهمیدم چی شده .بعدشم خودمو توی حیاط مدرسه روی زمین پیدا کردم. بعد از زنگ به دوستام گفتم چی شد گفتن از پنجره به صورت هلی کوپتری پرتت کرد بیرون/
از همین تریبون اعلام میکنم معلم گرامی انتقاد پذیریت تو حلقم
دانشمندان دانشگاه آکسفورد با مطرح کردن یک ایده تعجب برانگیز اظهار داشتند که عبور جریان الکتریسیته از مغز در حین درس های ریاضیات می تواند مهارتهای عددی را تا یک سوم افزایش دهد.
به گزارش مهر شرکت کنندگان در تحقیقات دانشگاه آکسفورد پس از عبور جریان الکتریسیته از مغزشان در محاسبات سریع تر شدند و توانایی یادگیری آنها پنج برابر بیشتر شد.
تیم تحقیقات دانشگاه آکسفورد به 51 دانشجو ریاضی آموزش داد و با عبور جریان الکتریسیته از مغز آنها، دانشمندان توانستند که مهارتهای عددی آنها را تا یک سوم افزایش دهد، آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که مهارتهای محاسباتی شرکت کنندگان پنج برابر سریع تر شده است.
حدود نیمی از شرکت کنندگان، هنگام یادگیری یک جریان سبک از مغزشان عبور کرد، پس از پنج جلسه افرادی که از این فرآیند استفاده کرده بودند ارقام، جدول های زمانی و محاسبات را به سرعت به خاطر می آوردند که این سرعت و دقت درمقایسه با افرادی که تحت قرار گیری جریان الکتریسیته از مغزشان نبودند قابل توجه بود.
این افراد همچنین تا 30 درصد بیشتر توان محاسباتی داشتند. این درحالی است که این مهارت تا شش ماه بعد در آنها باقی ماند.
دکتر «روی کوهی کادوش» از کرسی روانشناسی آموزشی دانشگاه آکسفورد ابراز امیدواری کرد که این روش به افرادی که در ریاضیات مهارتی ندارد، کمک کند.وی افزود: این تحقیق یک روش ارزان و مطمئن است که می تواند مهارتهای ریاضی افراد را با مداخله محدود ارتقا دهد. ما در این فرآیند آن بخش از مغز را که با ریاضیات سروکار دارد، تحریک کردیم چرا که مهارتهای ریاضی پایین برای بسیاری از افراد یک چالش محسوب می شود.این درمان بی درد و غیر تهاجمی است.
به طور تخمین یک نفر از هر پنج نفر با مهارتهای محاسباتی ابتدایی مشکل دارد این درحالی است که یک نفر از هر 15 نفر مبتلا به محاسبه پریشی (dyscalculia) است که این امر موجب می شود حتی شمارش برای آنها غیر ممکن باشد.
مشخص نیست که این تحریک الکتریکی چگونه عمل می کند اما اسکن های مغزی نشان می دهد که این امر ذخیره اکسیژن و مواد مغذی مغز را افزایش می دهد.
نتایج این تحقیق که در مجله بیولوژی امروز منتشر شده دربرگیرنده پنج جلسه 45 دقیقه ای ریاضی با حضور 25 نفر بوده که برای 20 دقیقه مغزشان با یک جریان الکتریکی سبک تحریک شده است.این گروه اظهار داشت که این تحقیق می تواند موجب تغییر روش های جدید تدریس شده و بخش خفته مغز را که با اعداد سروکار دارد بیدار کند.دکتر «کادوش» با اشاره به مسائل اخلاقی این تکنیک، اظهارداشت: هدف ما کمک به افرادی است که تواناییهای محدودی دارند البته این تکنیک می تواند به منظور ارتقای توانایی ها مورد استفاده افراد عادی یا فراتر از عادی نیز قرار بگیرد اما بحث درباره این این روش تقلب محسوب می شود یا خیر هنوز یک بخش باز است. اگر این روش در در دسترس همه قرار گیرد، ما آن را تقلب ارزیابی نمی کنیم.
هدف من از ایجاد این وبلاگ ارائه مطالب و نکته های درسی مهم و قرار دادن کتابها و جزوات دانشگاهیه